27 December 2010

Tahniah Malaysia ... AWAS!!!! layanan buruk di Jakarta.



Syabas diucapkan kepada K. Rajagobal, penolongnya Tan Cheng Hoe dan Faozi Mukhlas serta pengurusan tapi paling penting semua pemain negara. Kemenangan 3-0 satu keputusan emphatic dan seharusnya kita menjulang Piala Suzuki AFF buat kali pertama...nampaknya di tanah asing (tidak kira Jakarta atau gelanggang neutral).

Namun bak kata seorang kawan, majlis ini belum selesai.

Di Stadium Utama Gelora (gelanggang olahraga) Bung Karno di Senayan, gelora menanti pasukan negara. Mereka akan berdepan pelbagai cabaran.

Juga alasan laser yang dipancarkan ke wajah Markus sekadar mainan psikologi mereka. Entah penyokong kita ke tidak! Lihat video di bawah, wajah Sharbinee Allawee Ramli! Bukti bahawa Indonesia suka benar main tipu dan tidak sporting. Sanggupkah Indonesia melihat Malaysia menjulang piala di Jakarta? Sedangkan mereka sudah tiga kali, nak masuk empat ni, menggigit jari?


Penonton Indonesia tidak berdisiplin dan kurang ajar, tontoni video di dibawah, tanya pengadil tersohor kita, Subkhiddin Mohd Salleh, suasana di Stadion Utama Gelora Bung Karno...


Jika mengharapkan layanan mereka seistimewa layanan Malaysia terhadap penonton Indonesia di Stadium Bukit Jalil, anda akan hanya menggigit jari, Indonesia tidak akan memberi layanan istimewa itu kepada kita. 

Kita negara sopan...terlalu baik...lain kali bagi dekat fans Indonesia 200 keping tiket cukup...bagi peluang kepada orang kita sendiri menonton di stadium.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini