24 May 2009

Suburkan demokrasi : biarkan BN bertanding

Saya setuju dengan TGNA biarkan BN bertanding di DUN Manek Urai, itukan hak dia, suburkan demokrasi, jangan halang atau mengeluarkan kata-kata yang seolah-olah:-

1. Tak payahlah bertanding kerana kalau kalah lebih memalukan, atau
2. Menang kalah tidak akan mengubah kerajaan Negeri Kelantan.

Ia betul cakap tu, tapi pada pandangan saya, selalu saya ingat diri ini supaya tidak takbur, apa-apa pun boleh berlaku, jadi beringat-ingatlah dan berwaspada selalu. BN boleh buat apa saja bila kita leka, Perak Darul Ridzuan menjadi bukti bahawa meraka sanggup melakukan apa saja bagi mencapai matlamat samada kita setuju atau tidak setuju. Mereka sanggup membuatkan seluruh rakyat menderita asalkan mereka berbahagia dan bergembira. Oleh yang demikian seluruh penyokong dan mendokong PR harus berhati-hati dalam soal ini dan selalu berwaspada supaya tidak menonjolkan imej kita yang kurang baik dimata rakyat.

Biarkan mereka bertanding sebagai mana kita bertanding dalam semua pilihanraya yang lalu dan biarkan rakyat menjadi hakim. Kita gunakan setiap saat dalam setiap pilihanraya sebagai peluang bertemua rakyat dari seluruh negara bagi menerangkan polisi yang kita akan jalankan bila kita berpeluang menjadi pemerintah negara nanti. Selain itu kelemahan-kelemahan Umno/BN mesti ditelanjangkan kepada umum ..... ini medan terbaik kita.

2 comments:

  1. Nak bertanding dalam pilihan raya kecil, itu adalah hak barisan tertentu! Tak nak bertanding, itu pun hak barisan tertentu! Kerana Malaysia adalah Negara Demokrasi!

    Apa jua alasan yang diberi apabila nak bertanding, itu adalah hak barisan tertentu! Apa jua alasan ysng diberi apabila tak nak bertanding, itu juga adalah hak barisan tertentu! Kerana Malaysia adalah Negara Demokrasi!

    Tetapi, dalam sebuah negara yang demokrasi, rakyat yang berkuasa. Rakyat berhak menentukan masa depan yang rakyat nak! Apabila hak menentukan masa depan dirampas dengan apa jua alasan, makna sebenar demokrasi telah hilang. Apakah perbezaan negara demokrasi ini dengan negara kominis ataupun negara militari? Ini adalah keadaan yang sedih dan kecewa!

    Hidup Rakyat!

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini