23 September 2012

"ayam sabung pencen" Umno

Umno sudah semakin lemah, hilang keupayaan dan semakin tidak bermaya.

Akhir-akhir ini Umno hanya mampu dalam pertarungan penentuangannya menentang barisan Pakatan Rakyat yang terdiri dari PAS, PKR dan DAP dengan hanya menyandarkan kekuatan kepada Ayam Sabung Pencen nya sahaja.

Hari-hari paper menyiarkan berita dari mulut Madey Kutty yang cakap merapu-rapu dan cuba pula menakut-nakutkan rakyat bahawa PR tiada keupayaan memerintah negara jika Barisan Nasional tumbang dalam PRU 13 nanti kerana dialah sebenanya yang kecut perut mengenangkan untung nasibnya bila BN sudah tidak berkuasa nanti.

Semalam Madey Kutty merapu lagi kononya spekulator mata wang dunia, George Soros cuba merampas kuasa politik Barisan Nasional dengan melantik Perdana Menteri Pilihannya.

Ini merupakan satu lagi mimpi ngeri Madey yang semakin resah gelisah kebelakangan ini.

Sebelum ini kerana terlalu kecewa dengan penolakan orang Melayu terhadap politik kotor yang diamalkan oleh Umno dan Barisan Nasional, Madey melebelkan orang Melayu sebagai 'bodoh (tidak berimu)' dan tidak tahu 'bersyukur' kepada UBN.

Madey juga berkata yang diantara lain maksudnya 'orang Melayu boleh balik kezaman dahulu kala jika berada dibawah pemerintahan Pakatan rakyat'

Bagi penulis, Umno menggunakan Madey Kutty sebagai 'ayam sabungnya' membuatkan Pakatan rakyat mendapat untung berlipat ganda kerana Madey Kutty sudah tidak releven lagi untuk bercakap mengenai masa depan negara kerana masa depan beliau sendiri pun sudah gelap gelita.

2 comments:

  1. Salam Tun.....
    Sudah-sudah lah tu Tun....
    Rakyat marhaen dengan jelas dapat melihat masa depan Tun sudah teramat GELAP.......usahlah Tun memandai-mandai nak menakukan rakyat dengan dakyah KHURAFAT Tun "hanya BE END aje bla bla bla bla bla......." supaya rakyat marhaen akan terus mengundi BE END.
    RAKYAT MARHAEN sudah tidak sabar lagi hendak menterjemahkan sokongan mereka dengan mengundi PAKATAN RAKYAT pada PRU 13 nanti.
    Bagi kami RAKYAT MARHAEN.....janji PR di dalam BUKU JINGGA adalah perkara no.2........
    YANG PALING UTAMA......kami mahu saksikan semua "PEMIMPIM SUNDAL" seta kucu-kuncu mereka yang telah MENYAMUN harta kerajaan(a.k.a. HARTA RAKYAT)akan menerima balasan yang setimpal dan
    RM1,000,000,000,000.00 (RINGGIT MALAYSIA SATU TRILION) yang selamaaaaaaaaaaa ini telah membuncitkan perut mereka anak beranak di kembalikan kepada KERAJAAN/RAKYAT.

    ReplyDelete
  2. Ini hanya pembalasan ALLAH atas kejahatan yang dia buat selama ini terhadap ISLAM, bunuh orang ISLAM (Memali), tutup Sekolah Agama Rakyat, ancam Kerajaan Islam Kelantan jika teruskan Hudud .... ALLAH mungkin bagi peluang kat dia TAUBAT, seperti FIRAUN diberi peluang TAUBAT .... mudah-mudahan dia sempat bertaubat, kerana dah sampai tua pun masih jahat terhadap ISLAM ...

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini