22 March 2009

umno vs umno : mubahalah tak jadi

Datuk Seri Adnan Yaakob tidak akan meneruskan mubahalah dengan Ketua Umno Bahagian Paya Besar, Datuk Ahmad Tajuddin Sulaiman, yang mendakwa wujud campur tangan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pahang itu dalam pemilihan Umno bahagian berkenaan, tahun lalu.

Adnan berkata, beliau dinasihatkan Mufti Negeri, Datuk Abdul Rahman Osman, supaya tidak meneruskan mubahalah itu kerana sebab-sebab tertentu.

Bila terkena batang hidung sendiri cepat-cepat dia orang ni nak tutup cerita, sampai mufti pun masuk campur untuk tolong Adnan Yaakob. Tapi bila dalam kes DSAI tempuh hari macam-macam mereka buat untuk malukan Anwar. Apa jenis manusia ni tak taulah. Saya nak minta lain kali mufti tak payahlah nak tolong orang macam Adnan ni, apa nak takut dengan dia ni, buat kerja betul-betul jangan jadi mufti senget sebelah. Nanti orang tak hormat marah.

"Saya difahamkan ada pihak yang akan menasihatkan Datuk Tajuddin untuk tidak meneruskan (mubahalah) dan saya anggap perkara itu selesai begitu dan Allah tahu siapa yang betul, siapa yang tidak betul dalam hal ini,"

Selesai macam mana, sampaikan nak jumpa Tajuddin pun takut dan minta orang lain nasihatkan beliau. Kalau dah betul-betul selesai jumpa dan salam tanganlah.... itu pun tak tau.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini