19 December 2009

ha ha ha ...'GST' & Bung Mokhtar


Ha ha ha.... dah ramai orang kata macam tu, apa dia? Mereka kata GST tu singkatan kepada 'Golongan Sembelih Terbilang'.  Pelaksanaan GST ini bagaikan drakula yang menghisap darah rakyat tak kira siapa baik penyokong/pengundi BN atau PR.

Inilah cara mudah untuk mendapatkan duit bagi menampung kekurangan dana kerajaan sekarang. Malang sungguh bagi rakyat yang memilih BN semasa PRU 12 dulu.

Bagi Sabah GST memberi kesan kepada rakyat kerana kehidupan rakyat di Sabah tidak sama dengan keadaan di semenanjung. GST akan memberi kesan dan beban kepada rakyat Sabah berikutan harga di Kepulauan Borneo itu 10 – 40 peratus lebih tinggi daripada Semenanjung.


Sabah seperti sedia maklum merupakan negeri termiskin yang ditadbir oleh BN. Tapi dalam masa yang sama pula pemimpin politiknya bernafsu besar. Kekayaan yang mereka 'pemimpin ini miliki' tidak diagihkan di kalangan anak negeri Sabah sendiri sebaliknya di beri ke Semenanjung,  Sebagai Timbalan Pengerusi BNBBC Bung Mokhtar tentu lebih arif dalam hal ini (taste zizie macamana ye, tengok dressing , makeup and accessory boleh tahan) dan untuk makluman pada awal perbahasan di Dewan Rakyat dahulu beliau lah antara yang paling lantang bersama Ghafur Salleh membela rakyat Sabah yang dikatakan begitu mundur.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini