01 December 2009

Umno BUSUK & demo


Setiap pejuang dijemput hadir dan diminta hantar semua rangkaian sahabat ke perhimpunan ini. Mohon tindakan segera. T/Kasih”. Drp SUK UMNO Kelantan.

sumber :  JIWO KELATE

1 comment:

  1. Berdasarkan dua kes perhimpunan 'haram' di negeri Pulau Pinang dan Kelantan oleh pihak gerombolan....

    Itulah hakikat pihak berkuasa PDRM/FRU...

    Mana keadilan kamu?..
    Mana intigriti kamu?..
    Mana maruah kamu?..

    Mana hayunan cota kamu?..
    Mana pancutan air kimia kamu?..
    Mana tembakan 'bom asap' kamu?..
    Mana adegan kejar-mengejar kamu?..

    Dimanakah semua ini?..
    'Halal'?..dimanakah Permit yang diluluskan?..

    Penulis tidak salahkah pegawai bawahan atau pegawai 'suruhan' dibawah, mereka mungkin tidak bersalah, mereka diperalatkan, mereka diperkudakan, mereka diper'dog'kan...

    Penulis juga tidak sesekali menafikan wujudnya dan adanya ruang untuk menyuarakan pendapat, hak untuk berhimpun, hak untuk ber'unjuk rasa' dan lain2..kerana inilah yang diperjuangkan oleh Pakatan Rakyat..

    Tapi persoalannya, dimanakah keadilan, dimanakah kesaksamaan, dimanakah pertimbangan? itu yang dipersoalkan..

    Jika ianya dikatakan 'haram', maka 'haram'kan semuanya dari terlibat..
    jika ianya dikatakan 'halal, maka 'halal'kan semuanya untuk terlibat..

    Tapi ternyata pihak kalian (pihak berkuasa) 'double standart' dalam kes ini..jika ia datangnya dari pihak kerajaan (umno/BN), dilayannya secara baik, diberi senyuman, diberi galakan, diberi masa 'secukupnya', walaupun kononnya diwar2kan kepada rakyat mereka telah diberi tempoh untuk bersurai..

    Tapi jika tempat itu digantikan oleh pihak pembangkang (Pakatan Rakyat), maka dengan kerjasama media (satu lagi 'alat' Umno/BN), bukan sahaja digambarkan perhimpunan 'haram', malah sehingga tahap seolah-olah perhimpunan 'syirik' (dosa haram diampunkan tuhan, dosa syirik tidak diampunkan)..maka berlumba2lah media arus perdana menghighlightkan diruangan depan akhbar mereka, 'pembangkang anjur perhimpunan haram' dan sebagainya..tetapi jika dari kalangan Umno/BN, sudah pastilah mereka (media) terus kepada isu yang di'perjuang'kan, tidak dinyatakan ianya perhimpunan 'haram' lagi 'syirik' atau sebagainya....

    Pandangan rakyat..

    Bagi Pakatan Rakyat, baguslah jika begini tindakannya, beri masa kepada mereka luahkan perasaan, beri masa mereka sampaikan memorandum dan sebagainya, sediakan tempat yang selesa dan selamat untuk mereka, jaga keselamatan mereka, jaga lalulintas untuk mereka dan sebagainya..

    Tetapi ternyata pihak kalian tidak memperaktikkan perkara ini apabila ia berlaku kepada 'musuh' kerajaan Persekutuan (Umno/BN)....mengapa??..kalian pasti tahu jawapannya..

    Akhir kalam, kepada penyokong dan pendokong Parti Islam Umno (seperti yg didakwa Najib), tahniah dan syabas diucapkan...anda kini sudah pandai berdemo, anda kini sudah pandai berhimpun dan 'menyusahkan' orang ramai, anda kini sudah pandai 'menyesakkan' lalu lintas..dan yang terakhir, anda sudah pandai mengangkat slogan, "DEMONTRASI BUDAYA KITA!"..wallahua'lam...

    http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2009/12/apabila-demontrasi-haram-dihalalkan.html

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini