02 December 2009

Jom Sokong Tok Guru

Terima kasih kepada sesiapa sahaja yang mengadakan demonstrasi membantah Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat. Hasil dari perhimpunan terbesar dalam sejarah Kelantan itu semalam, akan diadakan pula perhimpunan berikut:


Jika anda tinggal di Kota Bharu atau tak jauh dari bandaraya bertuah itu dan anda pula menyokong sikap dan pendirian Tok Guru, anda mesti memastikan kehadiran anda.

Saya juga berharap anda tidak berasa dukacita jika jumlah perhimpunan anda tidak sehebat dan sebesar perhimpunan terbesar dalam sejarah Kelantan semalam yang dianjurkan oleh entah siapa, mungkin Umno.... 

Baca lagi :
Untuk FORUM/DEBAT tajuk ini sila klik :

7 comments:

  1. wah seronoknya dulu ppsmi aku pergi mansuh isa aku pergi sekalini aku cuba nak pgi lagi gian sangat nak berhimpun

    ReplyDelete
  2. Salam. We support you TGNA. WE are firmly behind you ! WE will never support UMNO/BN !

    Allahu Akbar!

    ReplyDelete
  3. Hidup TGNA!!.... kami kenal tok guru lebih drp UMNNO-BeEnd

    ReplyDelete
  4. Penulis menyokong penuh idea dan usaha yang dilakukan pihak penganjur..walaupun situasi dan keadaan cuaca di Pantai Timur sering hujan kebelakangan ini..ia tidak menjadi satu permasalahan..jika rakyat boleh hadir bahkan diseru untuk hadir dalam konsert dan pertandingan Piala Monsoon di Terengganu dalam hujan ribut sekalipun, apalah sangat untuk menghadirkan diri dalam perhimpunan aman ni..

    Penulis mencadangkan pihak menganjur bekerjasama dengan unit amal untuk mengurus selia program ini..ini penting untuk menjaga keselamatan orang ramai serta mengelak dari perkara-perkara yang tidak diingini...

    Cuma rasanya masa atau tarikh yang dicadangkan terlalu hampir dengan perjalanan program..mungkin di sana ramai yang tidak mengetahui..apa pun ia sebenarnya bukan suatu masalah, pergerakan rakyat sebenarnya sudah lali dengan fenomena ini..di harap orang ramai dapat menghebahkan aktiviti ini dengan segera baik melalui SMS, email, poster dan sebagainya, khususnya bagi penduduk Kelantan dan Kota Bharu..

    Penulis juga mencadangkan agar pihak-pihak NGO dapat menghadirkan diri anda..jika perlu, dibuat banner dan kain rentang menyokong kepimpinan Tok Guru serta meminta hak rayalti bagi negeri Kelantan..kehadiran badan2 NGO sangat penting sebenarnya..minta pihak penganjur dapat berhubung dengan pihak2 NGO..

    Akhir kalam, selain aktiviti berbentuk ini sebagai salah satu pendekatan untuk meng'unjuk rasa' menyokong kepimpinan Tok Guru dan membantah kumpulan yang mendesak Tok Guru berundur, penulis juga mencadangkan dibuat solat hajat perdana khususnya di kota Bharu..motifnya adalah untuk mengekalkan kestabilan pemerintahan Islam Kelantan serta yang keduanya, meminta supaya pusat akur seterusnya memulangkan hak royalti kepada Negeri Kelantan..wallahua;lam..

    http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2009/12/perarakan-dan-perhimpunan-10-000-umat.html

    ReplyDelete
  5. i'm dissapointed with TGNA...tapi kalau banding TGNA dengan penyamun2 dalam UMNO... TGNA 1000X lebih baik dari kebanyankan mereka...so saya pun sokong TGNA lagi lah...

    ReplyDelete
  6. Jom Doa Sampai Pecah Perut Pulak...keluaq apa la bila perut tu pecah...

    Altantuya ka .........

    ReplyDelete
  7. 1. Forum/Debat : Himpunan 10 ribu rakyat untuk TGNA

    Posting asal dalam blog ini yg bertajuk 'Jom Sokong Tok Guru' telah di Debatkan dalam website tranungkite.net dengan tajuk Himpunan 10 ribu rakyat untuk TGNA.

    klik TKO best la

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini