08 December 2009

Nazri oh Nazri

1. Umpama dapat peluru hidup ... Bloggers pro- PR bersorak gembira dengan tindakan Nazri yang menggelar mantan PM, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai "rasis giler" kerana kenyataannya yang mempertahankan program Biro Tata Negara (BTN). Tapi satu je lah kalau nak sound (chet det selalu tulis dalam blog dia sound bite) dia, baik-baiklah cikit jangan sampai orang tua menangis ... buruk benar rupanya....

 2. " Saya mahu (utusan) hentikan sindrom nafi" Warning!!! Nazri kepada Utusan yang Meloya kan ini.

Antara kenyataan menarik dan mengesankan dari beliau adalah:
  •  Kenyataan tentang Dr Mahathir: “Anda tetap seorang rakyat Malaysia sama ada anda menteri atau tidak. Jika kerana kamu tidak lagi jadi Perdana Menteri, (dan) kamu mahu semua orang menyokong kamu...(lalu) kamu hanya bercakap tentang Melayu, justru saya tidak boleh menerima komennya. Bila kamu baca blognya,memang dia rasis giler (bloody racist)". 
  • Kenyataan tentang Utusan Malaysia dan program BTN: "Semua orang tahu apa di dalam silabus BTN, jadi mengapa kita menyatakan ia tidak berlaku? Kamu (Utusan) mahu berbohong (tentang BTN)? Kamu (Utusan) membuatkan rakyat ketawa. Mereka ingat Malaysia cuma kepunyaan Melayu dan kerajaan cuma kerajaan orang Melayu? Adakah cuma orang Melayu yang perlu bersemangat patriotik, kaum lain tidak perlu bersemangat patriotik terhadap negara ini? (Bercakap) guna otaklah. Jika mereka (Utusan) tidak tahu apa sebenarnya, ia berbeza, tapi orang-orang (yang menentang BTN) ini pernah terlibat dalam BTN sebelum ini. Mereka adalah fasilitator dan pengarah dan mereka tahu apa yang sebenarnya berlaku (di BTN). Marilah, tolong faham, ini bukan tahun 1961 atau 1970an, maklumat mudah diperolehi. Saya mahu mereka (Utusan) menghentikan sindrom nafi...."

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini