29 December 2009

Kelaku buruk Umno KR

posted by : orang lama tmn setia
Kes kemalangan maut yang melibat SANI Express di Jelapang pada Sabtu yang lalu telah digunakan sepenuhnya oleh Umno Cawangan Taman Setia dan Bahagian Kota Raja serta Puteri Umnonya untuk mempromosi diri dan parti bahawa merekalah konon nya parti yang mengambil berat dan memberi pertolongan kepada mangsa dan keluarga mangsa.

Dilapurkan bahawa mereka mahu menjadikan anak-anak magsa sebagai anak angkat dan menjanjikan pelbagai bantuan segera kepada anak-anak mangsa tersebut.

Pada hari kejadian semua sedia makluam bahawa di Taman Setia tempat kedua mangsa Allahyarhamah Puan Supiah Adam serta suaminya, semua pengurusan Jenazah dilaksanakan oleh Khairat Kematian Surau Al Ikhwan Taman Setia yang ditunjangi oleh  hampir semuanya dari pemimpin/ahli PAS Cawangan.

Sementara Ketua Cawangan Umno yang menyibuk ini sendiri tidak menjadi ahli  Kahirat dan masih berhutang dengan Khairat Kematian semasa menguruskan salah seorang ahli keluarganya dua tahun yang lalu. Jenis muka tak tahu malu, tapi dialah yang paling menyibuk pada ketika itu untuk diwawancara oleh TV3suku. Orang sibuk uruskan jenazah dia sibuk cari publisiti. ini lah kelaku buruk Umno.

Jika diperhatikan dari gambar-gambar yang dipaparkan oleh semua TV dan akhbar memperlihat hampir seluruh orang yang berada bersama mangsa di Hospital Ipoh dan pengurusan Jenazah di Taman Setia adalah ahli dan kepimpinan Khairat Kematian dan AJK Surau Al Ikhwan (kedua-dua ni mana ada orang Umno nak dekat).

Hari ini mereka keluarkan lagi lapuran dalam akhbar SINAR tentang lawatan Puteri Umno melawat anak keluarga mangsa. Kita tunggu janji-janji palsu dari meraka kerana 'umno adalah juara menipu rakyat' .....baca seterusnya 

Lagi berita berkaitan

3 comments:

  1. Tidak pelik, kerana manusia bernama Umno ni dari dulu, kini dan selamanya berperangai begini

    ReplyDelete
  2. DULU JUARA BINTANG RTM KINI JUARA LAGU POPULAR BINTANG MALAP TV3 SUKU

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini