11 December 2011

Live Video TGHH menjawab :"Hasan Ali digugur"

Berita paling PANAS minggu ini dan kemuncak beritanya disajikan oleh akhbar Mingguan Malaysia terbitan hari ini yang diantara lain menyebut bahawa Dato Hassan Ali tidak dicalunkan untuk bertanding dalam Pilihanraya Umum ke 13 akan datang.

Petikan dari akbar tersebut :-
KUALA LUMPUR 10 Dis. - Exco Hal Ehwal Agama Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali digugurkan daripada menjadi calon pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang.

Sumber-sumber mengesahkan bahawa nama Ahli Dewan Undangan (ADUN) Gombak Setia itu telah ‘disingkirkan’ oleh Pas Selangor dan pada masa sama Pas Pusat merestui pengguguran tersebut.

Tidak cukup dengan Hassan Ali akhbar tersebut menambah kari lagi dengan menyatakan bahawa :-

Mingguan Malaysia difahamkan Pas Pusat turut menggugurkan beberapa pemimpin Pas yang selama ini tidak disenangi oleh kumpulan pro Datuk Seri Anwar Ibrahim atau lebih dikenali sebagai Erdogan dan antaranya bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa.

Akhirnya sebentar tadi Presiden PAS YB Tuan Guru Dato Seri Haji Abd Hadi Awang bersama Timbalan Presiden Tn Haji Mohamad Sabu serta Setiausaha Agong PAS telah menjawab semua persolan yang ditimbulkan oleh akhbar Utusan.

Ikuti jawapan Dato Seri Presiden & Timbalan Presiden PAS berhubung lapuran Utusan tersebut secara langsung yang sempat saya rakamkan dalam Sidang Media selepas Pelancaran Buku Tawaran Negara Berkebajikan oleh TGHH di ruang legar Kompleks PKNS Shah Alam jam 3.00 petang tadi.

Jawapan paling menarik sudah PASti dati Timbalan Presiden PAS Tuan Haji Mohamad Sabu, saksikan Video yang dirakamkan oleh trio Sekretariat Parlimen Kota Raja sebentar tadi.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini