21 December 2011

Masya Allah - baiknya perangai Umno

Perasan kah anda?

Masya Allah, baiknya perangai para pemimpin Umno baik diperingkat Pusat dan juga Negeri Selangor sendiri. 

Belum pernah terjadi dalam sejarah perangai dan tingkah laku mereka sebaik ini walau pun telah terhidang masaalah Hassan Ali bersama PAS pada ketika ini.

Mereka begitu wal'la dengan arahan pengarah mereka dan mengikut skrip yang telah ditulis dalam film sensasi ini.

Mereka membiarkan Hassan Ali membelasah PAS dengan menyediakan semua kelengkapan peperangan bila mana Hassan Ali hanya perlu memetik triggle sahaja. Semua kemudahan diberi kepada beliau yang sukakan glamour dan bercakap ni. Maklumlah bekas seorang motivator.

Bermula semalam dan diteruskan pada malam ini dan seterusnya pada hari-hari yang mendatang Hassan Ali akan terus membelasah PAS dengan menggunakan machinary Umno.

Umpama mendapat bekalan senjata yang cukup banyak dan canggih malam ini jam11.00 malam Hassan Ali akan mempersenda PAS dan Pakatan Rakyat dengan kerjasama Umno dan TV3.

Sementara itu, Naib presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar menganggap tindakan bekas pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Ali mempersoalkan konsep negara kebajikan anjuran parti itu seperti mengisytiharkan perang terhadap parti Islam itu.

Mahfuz berkata, konsep negara kebajikan telah dipersetujui dalam muktamar tahunan parti itu dan oleh itu, ia tidak harus dipersoalkan sekarang. baca seterusnya Mahfuz anggap Hasan isytihar perang terhadap PAS

Dalam pada itu kita amat bersyukur kehadrat Allah SWT kerana mantan Timbalan Presiden PAS 2 penggal, Ust Nasharudin Mat Isa yang menerima asakan demi asakan berhubung kesetiaannya dalam parti, hari ini membuka mulut dan menyatakan beliau "tidak mempunyai niat sebesar zarah sekalipun untuk menyertai Umno."

3 comments:

  1. pecat saja Hasan Ali....duri dalam daging

    ReplyDelete
  2. Pernah aku lihat Hassan Ali dan Salbree Chek berforum di TV. Macam orang bodoh Hassan Ali dikerjakan Salbree Chek.... Cakap Hassan Ali langsung tiada fakta dan begitu tidak berakal. Malah dilihat Salbree Chek pula yang menang bergaya pada malam tersebut. Satu babak lagi Aku lihat Debat di antara Salbree Chek dan Anwar Ibrahim. Kali ini Salbree Chek pula yang berbuih mulut nampaknya. tetapi sekurang-kurangnya beliau berani dan mampu berdebat berbanding Si Munafik Ah San anak Ah Lee tu yang hidup didunianya semua dibiayai UMNO dan bercita-cita tinggi untuk menjadi Menteri Besar Selangor (maklumlah hutang banyak, dengan apa nak bayar, kalau dapat projek lainlah cerita). Yang aku nak tertawa sangat tu bukannya apa... tak kanlah Pemimpin tertinggi PAS tidak dapat membezakan muka mana yang patut di dalam saf perjuangan melainkan mencari muka macam kepala butuh tu menjadi pemimpin, kesudahannya macam kepala butuh jugalah perangainya...

    ReplyDelete
  3. dimana ketegasan pimpinan PAS dalam isu pengkhiantan pada perjuangan parti....akar umbi dah lama bising tapi pimpinan macam kena "nasi kangkang"jer....kenapa dimanjakan sangat si Asan Ali dengan Nasha ni?seolah olah Nasha dan Asan Ali adalah jantung pada perjuangan PAS....

    ReplyDelete

Recent Posts

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini