18 December 2011

Menunggu si penyelak kain cabar kita semua bersumpah

Adoi, pantang cakap sikit terus dicabar bersumpah menjunjung Al-Quran dalam masjid. 

Rasa-rasa kita boleh mencapai tahap Guiness Book of Record dalam bab-bab cabaran bersumpah seperti ini. 

Countdown PRU 13 sudah dekat, mungkin pembubaran Parlimen akan berlaku pada 31hb Mac 2012. Jadi tak jadi tak pastilah, apa pun kita kena bersiap siaga, kerana ia pasti datang,

Kali ini dalam tempuh kempen pilihanraya sudah pasti imam dan j.k masjid sibuk menyediakan tempat bagi membolehkan orang ramai termasuk pemimpin dan ahli Umno mengadakan sumpah menjunjung Al-Quran. Apakan tidak nya setiap ceramah akan dipantau dan jika ada tuduhan walau pun berasas akan tetap dicabar dengan menjunjung Al-Quran keesokan hari.

Kita sama-sama tunggu samaada Shahrizat Abdul Jalil, si penyelak kain wanita umno ini akan mencabar seseorang atau semua orang yang menuduhnya dalam kes termasyhur dihujung 2011 ini bersumpah didalam masjid dengan menjunjung Al-Quran bahawa beliau 'tak tau apa-apa & tidak terlibat' dalam kes yang hangat diperkatakan sekarang.

Ketua Pembangkang DS Anwar yang juga bekas Timbalan Perdana Menteri berkata, tindakan bekas PM Che Det yang mencabarnya untuk bersumpah dengan menjunjung  al-quran tidak perlu dilakukan berikutan ia perlu dibuktikan dengan fakta dan bukannya dengan bersumpah seperti yang diminta.


Sementara itu, dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Biro Komunikasi Parti Keadilan Rakyat hari ini, membidas dakwaan Tun Dr Mahathir mengenai Anwar yang dikatakan adalah agen Barat iaitu Bank Dunia dan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF). Menurut  kenyataan itu, dalam rekod Bank Dunia, selepas Anwar dipecat, Malaysia masih menerima bantuan Bank Dunia sedangkan di hadapan khalayak tanpa segan silu Tun Dr mahathir memfitnah Anwar.


"Sewajarnya juga dinyatakan ketika Anwar menjadi Menteri Kewangan, beliau telah bertindak menulis surat kepada Bank Dunia bahawa Malaysia tidak lagi memerlukan bantuan institusi kewangan itu.


Beberapa hari lalu, Tun Dr Mahathir telah mencabar Anwar bersumpah dengan menjunjung al-Quran. 

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini