05 April 2010

Alamat tak baik kut

Dalam PRK yang lepas UBN menggunakan strategi dimana mereka mengumumkan calun yang akan bertanding dalam PRK tersebut lebih awal berbanding dengan calun dari PR.

Bila ditanya mengapa berbuat demikian, dikhabarkan pada rakyat jelata bahawa kaedah mengumumkan calun BN yang akan bertanding bagi memudahkan pengundi kenal dengan calun yang dipilih, termasuk keburukkannya.

Di Semenanjung kaedah ini tak berjaya, langsung tak berjaya, dari banyak-banyak PRK yang UBN gunakan kaedah ini hanya 1 yang mereka menang. Itu pun tempat Umno berkarat, lain hampeh.

"Kadang-kadang bila umum awal lagi orang boleh hidu, kelemahan calun tu macam kat Penang tempuh hari" sungut Wak Ameno.

"Tak boleh jadi" mungkin itu kata Muhyiddin Yassin.

"Lebih banyak perpecahan akan berlaku kerana Umno dan MIC berebut kuasa la ni di Hulu Selangor" mungkin juga ini katanya lagi. "Kalau ikut berita ni mampus kita" ssmbungnya lagi pada mesyuarat Ameno.

"Jadi kali ni kita umum 2 hari sebelum penamaan calun @ 15 haribulan" tegasnya lagi.

"Tiru kita lah tu" kata sahabat.

"Tanda-tanda nak kalah lah tu" sambung sahabat yang lain semasa berborak di Restoran Hijau Putih di Kota Raja malam semalam.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini