25 April 2010

EXCLUSIVE : PRK Berdarah, 2 AMK di pukul, 1 cedera parah

Sungguh menyayat hati, peristiwa ini berlaku kira-kita 10 meter dari penglihatan saya dan 2 rakan ketika kami berada didalam kereta untuk meninggalkan Pusat Pengundian Sekolah Menengah Bukit Sentosa kira-kira jam 3.45 petang tadi.

Mangsa yang tidak saya kenali bersama seorang adik perempuan kecilnya dan seorang lagi yang memakai t-shirt AMK (mungkin adik beradik) telah dipukul dengan kayu hingga berdarah dan lebam seluruh belakang badan. Manakala temannya terbongkok-bongkok kesakitan dibahagian perut akibat dipukul oleh puluhan penyokong Barisan Nasional.

Saya berjaya menangkap dan memeluk adik perempuan yang berlari dan menangis ketakutan dan menjerit memberitahu abangnya kena pukul.

Saya sempat bersama mangsa yang memberitahu bahawa mereka melalui kawasan penyokong Umno untuk pulang tetapi telah dipukul oleh penyokong Umno tersebut.

Anehnya tiada tindakan oleh pihak polis walau pun berlaku dihadapan mereka. Meraka cuma menghalang kemaraan Penyokong PR dari Subang yang meluru kearah penyokong Umno ketika peristiwa tersebut berlaku.

Sepatutnya Polis berkawal menghadap penyokong kedua-dua parti tetapi amat dikesali kerana tiada tangkapan dibuat. Saya tidak pasti adakah mereka nampak peristiwa 2 AMK tersebut dipukul dan jika tidak pun saya tidakk pasti mengapa tindakan terlalu lambat hingga sempat kedua-duanya dipukul hingga berdarah baru Polis bertindak mengawal keadaan.

Saya menasihatkan kedua-duanya membuat lapuran Polis dan seterusnya menghubungi sahabat Peguam dari Kota Raja yang bertugas supaya menghantar peguam ke Bukit Sentosa bagi membantu mangsa.

Bersambung : gambar-gambar bagaimana kejadian berlaku.

19 comments:

  1. ini lah padah nya politik maki hamun,hina menghina.caci mencaci.membuka keaiban org.di halalkan.........terima lah klu ini yg kita mahu........

    ReplyDelete
  2. anon 7.49pm
    semua yang anda tulis tu adalah perangai Umno bila berkawan dengan Yahudi Israel (APCO)

    Melayu KaH Aku

    Kau gembira sebab berjiwa Yahudi Israel dan tiada semangat persaudaraan Islam.

    ReplyDelete
  3. betapa bodohnya melayu yang mengaku melayu yang kononnya membela melayu... hanya kerana india sorang melayu sanggup pukul melayu. kalau macam ini lahlah politik melayu kita sama-sama malayu yang akan mampus dan di gelak kaum lain. ada india pukul india, cina pukul cina kerana berpolitik... aku malu hidup dalam bangsa yang tak sedar diri.

    ReplyDelete
  4. Anon 8.25 pm

    Maaf saya edit dan ini saje yg mampu saya siarkan, saya memahami perasaan anon.

    ....Celaka kamu kaum UMNO bin APCO al Israeli yang memukul saudara kami dan menakut-nakutkan adik mereka.... Allah akan balas kezaliman yang kamu semua lakukan .......

    ReplyDelete
  5. mmg mereka celaka.. biar Allah sahaja yg menghukum dan memberi kebinasaan kepada mereka!

    ReplyDelete
  6. United Munafik National Organization a.k.a UMNO go to hell with APCO a.k.a Yahudi LaknatuLLAH.

    ReplyDelete
  7. Salam

    Diharapkan YB Dr. ingat akan no. polis terbabit dan membuat laporan di balai polis.

    Biar ada laporan , tak jalan , gasak dalam parlimen.

    ReplyDelete
  8. melayu munafik siksa neraka lebih dahsyat dari zionist yahudi tahu tak.... tak tau pi belajar agama....

    ReplyDelete
  9. Anon 1.23am

    Melayu paling munafik dalam dunia adalah Ameno

    ReplyDelete
  10. dasyatnya,, dunia hari ini,, allahuakbar!!

    ReplyDelete
  11. Bekasih sayanglah Dan perbaikilah Akhlak seorang muslim. hindarilah permusuhan....

    ReplyDelete
  12. Macam ini kah yang dikatakan Islam itu bersaudara??

    ReplyDelete
  13. Salam YB

    saya berada ditempat kejadian ini. Saya melihat kejadian yang menimpa mangsa, saya berkopiah putih yang berteriak kepada polis supaya menangkap samseng tersebut yang berbadan besar itu. beliau amat marah kepada saya dan mahu memukul saya pula. polis hanya menasihatkan supaya bersabar dan tiada tindakan diambil. penyokong umno tersebut dari melaka dengan baju 'keparat' orange.

    ReplyDelete
  14. melayu keparat yang bertuankan DAP bodoh nak mampus kalo nak keluarkan berita biar betul bila jentera pr kena semua nak melatah tapi tau x disebalik kejadian tersebut bila jentera BN yang bermandi darah x ada pula cerita pukul curi itu kah orang melayu yang diagung2kan beri berita biar adil baru bole cerita tentang KEADILAN - opah korang

    ReplyDelete
  15. melayu yang assobiyyah berguru dengan zionist yahudi mahaguru segala assobiyyah ,berguru pula dengan iblis laknatullah, maka apabila memukul melayu yang muslim , tergulunglah mereka dalam satu kelompok yakni musuh Allah dan Rasul...
    kelak disaudarakan mereka setempat dalam azab neraka ... ( kholidi.... abada )
    Wal iya zubillah

    ReplyDelete
  16. Melayu Umno begitu marah bila PAS berkawan dengan Cina DAP. Ajaran mana yang mereka ikut?

    Islam mengajar supaya Yahudi dilaknati kerana ia merupakan musuh Islam yang paling nyata (rujuk Al Quran)

    Demi cita-cita politik Melayu Umno lebih rela menderhaka kepada Allah dengan berkawan dengan Yahudi.

    Mereka suka darah kerana ikut perangai Yahudi Israel yang suka melihat setiap hari rakyat Palestine bermandi darah.

    ReplyDelete
  17. Kita yang dilahirkan dalam sebuah negara yang penuh kerahmatan allah di lahir sebagai satu bangsa amat disanjung tinggi dimata dunia dari dulu hingga kini tapi kini kita saling bermusuhan menghina sesama bangsa org lain menanti kita rebah siapa kita sebenarnya PKR<>UMNO<>PAS kita dari satu rumpun yang sama perjuangan yang sama yaitu menegakkan agama,bangsa dan negara adakah mereka2 semua memperjuangkan benda yang sama tepuk dada tanya hati mereka hanya menanti kita rebah ingat2 lah sejarah kita melaka rebah kerana siapa.

    ReplyDelete
  18. Orang atasan guna wang beli KUASA
    Orang bawahan diberi KUASA mengganas
    Polis tiada KUASA mengawal
    Rakyat hilang KUASA asas.....
    Apa dah terjadi....???

    ReplyDelete

Recent Posts

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini