07 April 2010

"Umno dah kalah" sebelum bertanding.

Untuk selesaikan masaalah perebutan calun  di PRK Hulu Selangor, Umno terpaksa membuat Konvensyen Barisan Nasional di Selangor hari ni.

Najib tak boleh tunggu pada tarikh keramat 15 hb April 2010 untuk mengumumkan calun nya, kerana parti-parti nya dan orang-orangnya sedang berperang sesama sendiri untuk menjadi calun dalam PRK itu nanti.

Pergaduhan dan perebutan ini memang menarik untuk ditonton kerana kita sedang melihat kerakusan orang gila kuasa dan jawatan. Mereka sanggup laku kan apa saja agar jawatan tersebut menjadi milik mereka.

Muka-muka Umno dalam berita di TV tadi memperlihatkan kekecewaan yang amat sangat lebih-lebih lagi Khir Toyo yang ingin mengembalikan zaman kegemilangan juga rakan-rakan yang lain juga dilihat teramat sedih bila pintu untok Umno bertanding di HS ditutup rapat oleh Najib dan hanya dia seorang saja yang berkuasa penuh untuk memilih calunnya dalam PRK nanti.

Kesimpulannya : Umno sudah surrender sebelum berperang. Umngok dah kalah.

Bagi bloggers dan penyokong Umno terima lah hakikat bahawa suara anda sudah berkarat dan anda tidak diperlukan oleh PM 1 Malaysia kerana dialah 1 + 1 nya yang paling berkuasa dikalangan anda.

3 comments:

  1. Mana brahim PERKOSA yang mempertahan kan Melayu UMnGok tu, apa pasal bagi kat MIC. UMnGok memang pengecut, Perkasa sudah diPerkosa

    ReplyDelete
  2. kah! kah!
    itulah.....BeEnd
    nasib aku dah lompat parti.....ke PR...aku masih ingat betapa berlagaknya orang2 UMNgOk PRU 2008 lepas....yg akhirnya membuat aku meluat dan tak sangka undi aku berjaya membuat orang BeEnd itu terduduk!
    untuk BeEnd sudah terlambat nak pujuk kami ini yg dulu orang tua kami adalah penyokong kuat BeEnd ini...letaklah Melayau BeEnd ke,samseng MIC ke...along MCA ke....maaf pintu kami telah tertutup.....SENDIRI MAU INGAT!!!!

    ReplyDelete
  3. semoga apa yg terjadi akan menyedarkan rakyat khususnya disana.Inilah wajah UMNO yg sebenarnya.

    ReplyDelete

Recent Posts

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini