31 January 2010

'Roll Model'

Kota Raja memerlukan dan jika perlu membentuk muslimat yang mempunyai ciri-ciri berikut sebagai pejuang barisan paling hadapan di Parlimen Kota Raja. Tanda-tanda perempuan yang baik maruah dan akhlaqnya
  • Berakhlak dengan Allah SWT. tekun dan bersungguh-sungguh beribadah, sabar menempuh kesusahan, bersyukur dan banyak mengingatiNya.
  • Mentaati suaminya, redha dengan pemberian suami, melayan suami dengan baik, bersopan santun dalam percakapan dan tindakan, menjaga aurat dan kehormatan diri dan memelihara maruah suami.
  • Berakhlak dengan ibubapa.
  • Baik pengaulannya dengan jiran dan masyarakat setempat.
  • Tumpuan hatinya. Membaiki akhlaq, mengurus rumahtangga, memelihara ibadah dan menjaga hubungan dengan manusia.
Jika kita dapat menjaga akhlak, maruah dan hubungan sesama manusia secara consistance, Insa Allah kita kan menjadi roll model kepada semua masyarakat pelbagai bangsa dan agama ditempat kita. Wallahuaklam.

2 comments:

  1. SAYA SOKONG CADANGAN YB SUPAYA MUSLIMAH BUKAN SAHAJA DI PARLIMUN KOTA RAJA BAHKAN DISELURUH NEGARA MEMPUNYAI KEKUATAN DAN MARUAH

    ReplyDelete
  2. Jaga akhlak dan maruah dan terus istiqamah dalam perjuang, sebagai suami saya beri sokongan 100% untuk bersama Dr Mariah dalam meneruskan agenda perjuangan PAS di Kota Raja.

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini