30 January 2011

Update dari Tenang : 71.8% Keluar Mengundi, BN pasti GAGAL

Dengan hanya 71.8% pengundi yang keluar mengundi di DUN Tenang, harapan BN untuk menang dengan majoriti 5000 undi pasti hancur berkecai. Apa pun BN sudah pasti mencari pelbagai alasan untuk untuk memberitahu rakyat bahawa kekurangan majoriti ini disebabkan hujan lebat yang melanda Tenang hari ini.

Bagi petugas PAS dan PR jumlah peratusan keluar mengundi ini memberi kelebihan kepada PAS untuk membuat kejutan di Tenang. Rata-rata petugas yang hingga jam 5 petang dalam keadaan hujan lebat begita girang bila dimaklumkan peratus keluar mengundi yang kurang ini.

Memang benar bahawa mengikuti PRK N05 Tenang merupakan cabaran yang paling getir dihadapi oleh semua petugas dan penyokong kedua-dua parti yang bertanding.

Penulis dan rakan-rakan dari Parlimen Kota Raja yang mengikuti rombongan calun bertanding Cikgu Mala dari satu daerah mengundi kedaerah mengundi yang lain dalam keadaan yang amat mencabar kerana terpaksa mengharung banjir kilat dikebanyakkan jalan dan terpaksa menemui petugas dan PACA didalam bilik mengundi dalam keadaan hujan lebat.

Bersama mengikuti rombongan ini ialah YB Dr Siti Mariah (Pengarah Pilihahanraya Muslimat PAS Pusat), Ketua Muslimat PAS Pusat, Wakil Harakah serta suami dan beberapa sahabat yang tidak berpeluang pun kami berkenalan kerana keadaan yang tidak teratur dan agak kelam kabut.

Kehadiran Cikgu Mala sentiasa dinanti oleh petugas dan mereka begitu gembira dapat bersama-sama calun ini dalam hujan lebat sepanjang kempen merayu undi dijalankan. Penyokong wanita Umno juga turut bersalam dengan Cikgu Mala.

Pada awalnya saya bercadang untuk berkongsi maklumat dengan al-brangi online supaya beliau dapat berita awal untuk dikongsikan dengan rakan-rakan yang lain, tetapi saya gagal berbuat demikian kerana kesibukan yang tidak diduga sama sekali sepanjang masa. Soryy "Lau She"

Ketika ini ramai kawan-kawan yang tersangkut di Felda Tenang kerana banjir semakin dalam disebabkan tiada tanda-tanda hujan akan berhenti

Tidak seperti biasa - saya gagal mengambil gambar macam biasa ... tiada gambar yang menarik  yang boleg dikongsikan.... sekadar ini.














 Gambar-gambar yang lebih menarik akan menyusul selepas ini

Sektretariat Parlimen Kota Raja
Labis, untuk N05 Tenang.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini