01 January 2011

" Rais Yatim kena gam"

Apa dah jadi, biasanya Menteri Penerangan yang keluarkan arahan untuk GAM para Ustaz dan Artis, tapi kini bagi Menteri Penerangan Kabinet DS Najib ni dia pulak yang terkena GAM tersebut.

Barisan para doktor sedang berusaha untuk membuang GAM yang terkena MULUT Menteri Penerangan ini supaya beliau boleh berkata-kata dan mengeluarkan ayat-ayat penafian dan sebagainya yang berkait rapat dengan beberapa isu yang terang-terang ditujukan kepada nya sehari dua ni.

Datin nya pula tidak seperti Kak Rosmah yang banyak bercakap bagi pihak suaminya dalam sesuatu isu hingga ramai pula yang naik menyampah kerana kenyataannya lebih dari menteri. Datin ni pulak agak sonyap dan kelu lidahnya untuk berkata-kata

Jangan biarkan ISU menunggu padam. Zaman telah berubah. Selagi ISU tidak berjawab, maka isu akan sentiasa berputar-putar. Bayangkan ISU yang mengaitkan RY dengan Pembantu Indonesia berlaku tahun 2007- namun hingga kini masih di putar-putar dan di ulang-ulang. Sebabnya, Isu belum berjawab.

Gobels-Penasihat Hitler berkata- Walaupun Isu tidak benar-namun jika senantiasa diputar dan diputar-maka akan diterima sebagai isu benar dan betul. Untuk itu-sebelum isu merogol amah ini menjadi betul-dan akan mengakibatkan persepsi negartif rakyat jelata-maka sebaiknya RY bersuara.
 
Tolonglah para doktor agar berihtiar siang malam untuk membuka gam pada mulut RY ini. Sebab biasa RY ni antara menteri yang paling aktif dan paling awal respon kepada sesuatu isu.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini