08 April 2009

Apakah kabinet Najib nanti Bersih

Salam perjuangan,

Ramai yang memberi pendapat dari kalangan penghujah-penghujah forum media pro kerajaan,mahu melihat kabinet baru PM ke6 itu nanti adalah kabinet yang bersih serta memahami denyutan nadi rakyat dan mewakili semua peringkat kaum.Pada satu peringkat dalam hujah mereka,seolah-olah mereka benar-benar faham aspirasi rakyat dan mahu berubah.

Maka berbagai hujah dan pendapat yang enak-enak tetapi berhati-hati untuk tidak terpalit atau menyentuh kredibiliti PM sendiri.Dalam barisan kabinet itu nanti kepalanya sendiri sudah tidak mencerminkan kredibiliti kabinet bagaimana barisan kabinet itu kelak akan terjelma dengan menteri-menteri yang memahami denyut nadi rakyat.

Umum sudah tahu Najib bermasalah dengan segala isu dan kes yang mengembari PM ke6 ini.Tapi penghujah-penghujah dan penjilat-penjilat tersebut masih dengan bodoh sombongnya membicarakan orang yang akan dipilih oleh PM kelak mestilah begitu dan begini yang baik-baik.Bukan saiz kabinet yang menjadi masalah utama besar atau kecil kabinet itu nanti tetapi penyelarasan kementerian dibawah kabinet tersebut.Serta kebersihannya.

Penyelesaian untuk menangani pertindihan kementerian dengan kementerian sepatutnya dibuat begitu dan begini .Amboi jika dilihat dari hujah mereka ini nampak profesionalnya.

Tapi umumnya mereka ini masih lagi buta dan tuli dengan aspirasi dan denyut nadi rakyat minda kelas pertama yang telah memberi mesej ,isyarat ,melalui demontrasi, terjemahan undi terbaru di dua bukit .Mereka nak faham denyut nadi rakyat yang mana satu.

Kalau masih belum sedar dan faham dan takut nak menyatakan kebenaran,serta masih lagi mendengar hujah profesor -profesor minda kelas ketiga yang takut menyatakan kebenaran dan teguran kepada presiden UMNO, Barisan Nasional dan Perdana Menteri Malaysia.

Nah ketahuilah bahawa Najib itulah sebenarnya yang tidak sepatutnya ada dalam kabinet tersebut.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini