24 April 2009

Pemimpin Rasuah masih dapat kepercayaan Najib

Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam adalah antara yang dilantik sebagai ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO hari ini.

Mohd. Ali yang dilarang bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO dalam Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini kerana terlibat dengan rasuah dan politik wang, turut dikekalkan sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Melaka.

Perlantikan ini menunjukkan dengan jelas bahawa tidak mungkin Umno dapat dibersihkan dari orang-orang yang terlibat dengan rasuah dan politik wang dari memegang tampuk pemerintahan mereka. Rasuah dan politik wang yang telah berakar umbi didalam umno memang agak mustahil untuk dikikis dan dibersihkan. Umno mungkin kehilangan satu demi satu dan kemudian semua pemimpin mereka jika diambil kira bahawa mereka yang didapati bersalah dalam politik wang disingkir atau tidak diambil memegang jawatan.

Sebagai rakyat, kita harus sedar bahawa kesalahan pemimpin seperti ini tidak harus dimaafkan dan mereka harus disingkirkan oleh rakyat jika pemimpin mereka tidak mahu menyingkirkan mereka. Masanya akan tiba bila rakyat menjadi hakim untuk menghukum pemimpin seperti ini.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini