20 April 2009

Tiada pembaziran, PRK menguntungkan

Ingin saya nyatakan bahawa hanya kepada orang tidak faham sahaja yang akan menyatakan menyertai pilihanraya kecil merupakan pembaziran. Ada banyak pembaziran disana sini yang lebih banyak dari wang yang digunakan untuk mengadakan PRK.

M~star dalam lapuran terdahulu telah men 'detail' kan jumlah perbelanjaan yang telah dikeluarkan dalam PRK sebelum ini. Dari jumlah tersebut penggunaan wang paling banyak ialah bagi menjaga keselamatan. Oleh kerana pihak risikan polis menyatakan jumlah polis yang ramai dan segala keperlukan diperlukan untuk mengawal keselamatan patut dibawa kesetiap PRK, maka kita patut akur. Lagi pun sepanjang PRK tersebut semua kita berada dalam keadaan selamat walau pun ada ketika nya kita marah pada pihak polis, itu biasalah.

Adakah wang yang digunakan untuk keselamatan tersebut dianggap membazir, sedangkan ianya telah dipersetujui oleh Menteri Dalam Negeri dan menteri kabinet yang lain?

Tetapi jika wang yang banyak digunakan untuk membeli undi, itu memang membazir. Projek 'mee segera' juga patut diteruskan kerana inilah peluang terbaik penduduk setempat menikmati limpahan kekayaan negara.

Meneruskan polisi dan tradisi Umno/BN dalam menghadapi pilihanraya selama 50 tahun yang lalu hendaklah diteruskan supaya rakyat dapat wang dan insfratuktur yang baik. Janganlah kendekut sangat. Lagi pun Pak Menteri kata foundation ekonomi kita masih kukuh.

Cuma saya pesan pada rakyat, anda mesti jadi pengundi yang bijak. Anda telah melakukannya dengan baik dalam 3 PRK yang lalu. Lakukan seterusnya dalam setiap PRK yang akan datang jika ada dan seterusnya dalam PRU 13 nanti.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini