06 September 2009

Aksi terlampau UMNO untuk mengembalikan KUASA yang HILANG

Dalam 2 posting saya sebelum ini dapat dilihat 'Aksi Terlampau UMNO' sebagai 'Jalan Pintas' UBN untuk mendapat sokongan masyarakat Melayu/Islam bagi menyokong semula perjuangaN mereka yang semakin kabur dan menuju kubur menjelang PRU 13 akan datang.
Alasan-alasan yang diguna pakai dalam isu ini memperlihatkan kedangkalan pemikiran mereka yang merupakan golongan minoriti Ekstremis Melayu dalam menghadapi situasi sebegini. Melalai Video dapat dilihat dengan jelas bahawa jenis orang yang digambarkan dalam video tersebut bukanlah mereka yang berbudi bahasa dan berpekerti mulia.

Setiap mereka baik lelaki mau pun perempuan bagai di rasuk syaitan ketika menjerit-jerit dan bertempik(bagaikan orang kurang siuman) didalam majlis dialog tersebut. Penampilan mereka dari segi berpakaian dan rambut mereka yang ala ........ tersebut bolehlah ditafsirkan mengikut tafsiran masing-masing.

Mari kita lihat cara pemikiran orang yang paling bijak di Malaysia iaitu rakyat negeri Kelantan sebuah negeri yang dipanggil Serambi Mekah yang di pimpin oleh Tok Guru Nik Aziz ini (saya katakan mereka bijak dan berani kerana merekalah satu-satu rakyat dari sebuah negeri di Malaysia yang menolak UBN secara total sejak 20 tahun yang lalu).

Berjalan-jalan diTumpat Kelantan dengan komposisi penduduknya seramai 92% Melayu, ianya merupakan sebuah daerah mutlak bermajoritikan Melayu. Disini terdapat patung Budha yang amat terkenal diantaranya Wat Photivihan di Kampung Beruk, disana terdapat patung Buddha terbaring yang terpanjang di Asia Tenggara.

Orang Seksyen 23 (UBN) kena belajar jadi pelik kerana semua orang pun pelik kenapa patung tersebut tidak ada di Thailand atau Burma tetapi berada di Negeri yang di sebut sebagai 'Serambi Mekah' yang mana penduduk Islamnya melebihi 90% jauh lebih tinggi dari penduduk Islam Seksyen 23 yang lebih kurang 70% tersebut (kalau tak silap lah).

Berdasar dari segi logik akal memang tidak munasabah dan seharusnya Wat tersebut dibangunkan di sebuah kawasan Islam, tetapi itulah hakikatnya. Ada banyak lagi wat di Daerah Tumpat (nak tau tanya orang Tumpat .... orang Seksyen 23 yang UBN tak ada ke yang berasal dari Tumpat?)

Begitu juga diBachok yang paling banyak terdapat terdapat Pondok Pengajian Islam yang banyak melahirkan cendiakawan Islam masa kini dan lampau masih dapat membenarkan penganut Buddha yang sekitar 1.8% mendirikan wat dikawasan mereka.

Inilah keindahan Islam yang terdapat di Negeri Kelantan. Sikap toleransi mereka terhadap agama lain amat tinggi sehinggakan masyarakat bukan Melayu amat menghormati Agama Islam yang suci murni ini.

Sikap ini tidak hanya ditunjukkan diKelantan kerana kalau kita lihat di Melaka dan Pulau Pinang pun keadaan nya lebih kurang sama.

Tanjong Tokong di Pulau Pinang menampakkan nama yang ke Cina an yang pasti diduduki oleh majoriti Cina tapi tidak... ianya merupakan kawasan majoriti Melayu yang ditengah-tengahnya terdapat sebuah berhala. Ketika saya kesana kehidupan rakyatnya amat dan harmoni tidak seperti yang digambarkan oleh penduduk seksyen 23 UBN.

Di Melaka kita boleh lihat ratusan berhala didirikan tidak sampai kadang-kadang dalam jarak 50 meter dari masjid. Cari jawapan nya sendiri kerana di Melaka ada sebuah tempat yang majoriti orang Cina iaitu 99% masih terdapat sebuah masjid (rujuk Jabatan Agama Islam Melaka @ Ali Rustam).

Inilah gambaran keharmonian penduduk Malaysia yang terdiri dari pelbagai kaum dan agama. Ada ribuan lagi contoh diatas di Malaysia dan mereka tidak membantah atau menyebabkan penganut agama lain merasa kepayahan. Mereka menghormati agama anutan jiran tetangga mereka.

Mengapa perarakan kepala lembu dan dialog di MBSA jadi begitu panas dan tidak terkawal? Jawapannya mudah..... semua ini berlaku kerana didorong oleh segelintir manusia Melayu/Islam yang sudah KEHILANGAN KUASA lalu menjadikan agama ini sebai alat untuk memulihkan KUASA mereka.

Gambar YB Dr Xavier Jayakumar sedang berucap di Masjid Lipat kajang dalam majlis berbuka puasa yang lalu. Dianggarkan seramai 400 jemaah hadir dalam majlis tersebut termasuk YB Dr Siti Mariah Mahmud, Ahli Parlimen Kota Raja.

Gambar : Kepala Lembu diarak ke SUK selepak solat Jumuat yang lalu dan di pijak, sambil memekik 'Allah hu Akhbar' ~ Adilkah pekikan itu untuk Agama suci Islam?

2 comments:

  1. Yb. semuanya kerana UMNO telah menjajah mereka.Semua perlakuan tersebut adalah perlakuan UMNO.

    ReplyDelete
  2. Hi, what a wonderful to be here !
    your site is great, you have a good job.

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini