06 September 2009

Dialog mencarut & maki hamun : memalukan umat Islam

Walau pun semalam merupakan hari ke 15 umat Islam mengerjakan ibadah puasa tetapi dalam dialog antara penduduk seksyen 23 dengan 2K (Khalid Ibrahim & Khalid Samad) dan Rodziah dipenuhi oleh aksi-aksi ganas yang amat memalukan kita umat Islam.

Jika dinilai dari aksi mereka (entahlah saya tak pasti mungkin para ustaz boleh terangkan ...... saya akan bertanya nanti dalam sessi Tazkirah Ramadhan oleh Pengerusi Surau Seksyen 23, AF Ustaz Azrulhakim Suradi di Surau Al Ikhwan Taman Setia, Jalan Johan Setia malam ni 6.9.2009..... jika mereka mati (contoh yg songkok tinggi tu) masa mereka sedang memaki hamun dan mencarut adakah mati mereka diketogorikan sebagai mati syahid .... kerana mereka benar-benar (konon nya) menghalang pembinaan kuil berkenaan.

Puasa semalam bagi exstemis yang beraksi dalam pelbagai aksi semalam tidak menampak mereka sebagai orang Islam sedang 'berpuasa', Puasa tidak menjadi pendinding kepada mereka. Mereka bagai orang yang dirasuk syaitan. Puasa tidak menjadikan mereka orang-orang yang sabar, beriman dan bertaqwa.

Aksi mereka memalukan seluruh umat Islam sejagat. Mari kita hayati antara kata-kata yang keluar dari mulut orang Islam yang sepatutnya berpuasa semalam.

“Jantan dua-dua ekor ini (Khalid Samad dan Khalid Ibrahim) telah menyebabkan orang-orang Melayu dan masyarakat India sudah jadi tidak harmoni. Tapi, disebabkan dua bodoh macam kau, kami (penduduk) raca tidak selesa.” Jamil Mohd Isa.

“Woi, kaulah pengkhianat…pengkhianat agama lah pukimak!” cemuhnya.

Hj Azmir

Cemuhan itu disorak oleh beberapa individu lain yang dipercayaai dari kenalan rapat Hj. Azmir.

“Aku tak nak dengar kau cakap. Duduk! Duduk YB bodoh! Duduk.” cemuhnya.

“Hoi Khalid (Samad), kau duduk. Kau belum kenal aku siapa? Selepas ini, kau jangan turun Seksyen 23, kalau tidak, kau mati. Ini kawasan majoriti Melayu!”

“Bodoh punya wakil rakyat. Bodoh punya MB. Khalid (Ibrahim), kenapa kau cakap terketar-ketar. Kau gagap. Orang gagap tak boleh jadi MB (Menteri Besar)!”

Turut menyertai aksi ekstrem itu, adalah Pengerusi Penaja Umno Cawangan Seksyen 23 sendiri, Hj. Azmir Md Zain.

MBSA 1

1 comment:

  1. Biarkan dia nak mencarut ke apa ke.....Orang, kalau dah gila 'talak' macam itulah YB. Janji YB buat kerja YB. Dampingi rakyat selalu. Dapatkan kepercayaan rakyat bulat-bulat. Bak kata pepatah melayu: biarkan si Luncai Terjun dgn labu-labunya!

    ReplyDelete

Recent Posts

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini