24 September 2009

Rumah Terbuka Paling Meriah

Di beritakan sambutan rumah terbuka paling meriah di Malaysia yang bermula pada 1 Syawal hingga 21 Syawal nanti ialah di Negeri 9 dalam DUN Bagan Pinang, Parlimen Teluk Kemang.

Para pimpinan peringkat Pusat bermula dari Pak Menteri, Timb. Menteri serta di peringkat negeri pula MB serta exco dan ADUN nya hingga sekecil-kecilnya Ketua Cawangan Umno dan Ketua Kampung sibuk benar mengadakan rumah terbuka. Tak ada apa yang dipelikkan kerana kalau kali ini semua sambutan tu diadakan di Bagan Pinang.

Berpusu-pusulah mereka turun mengadakan rumah terbuka tersebut tapi taklah semua dirumah sebab kebanyakan yang mengadakan rumah terbuka tersebut tidak punyai rumah pun di Bagan Pinang.

Dalam majlis tersebut dijemputlah rakyat miskin, anak yatim, ibu tunggal kononnya serta rakyat jelata sekelian.

Oleh kerana jemputan dibuat untuk semua maka inilah peluang terbaik untuk semua orang turun ramai-ramai kemajlis-majlis tersebut untuk menambah koleksi mencari duit raya. Kalau ada anak ramai pastikan semua dibawa bersama silap-silap lepas duit petrol kita kesana.

Kalau nak bezakan adakah pemberian serta agihan duit raya itu agak pelik tetapi seperti telah dirancangkan oleh mereka anda kena dapatkan pengundi local Bagan Pinang dan check dengan dia orang adakah jumlah dalam sampul duit raya tu semuanya sama.

Kalau berbeza jumlah nya kita langsung tak pelik tapi kalau sama memang kita pelik.

Saya terbaca dalam harakah daily.net minta petugas-petugas PAS berhari raya disana dan disamping gunakan peluang tersebut untuk berkempen. OK cadangan tu cuma pasti kan rumah yang ingin dikunjungi tersebut merupakan pengundi atas pagar, UMNO dan Askar.... untuk itu, paling minima rekod penculaan Mac 2008 kena dikeluarkan, check mana rumah yang paling berkualiti untuk dikunjungi.

Kita tak boleh berkempen dalam kem Askar.... OK lah tu....untuk tujuan keselamatan katanya. Tapi kan kita boleh berkunjung kerumah-rumah anggota tentera tersebut dalam kumpulan yang kecil untuk beraya kerana kempen kali ini dalam bulan raya. Lagi pun kalau ada ceramah kat luar kem askar tak kan askar tu tak keluar. PRK Parlimen Teluk Kemang masa Ruslan Kassim (sikatak lompat) bertanding dulu, Undi POS kita MENANG ooooo!!!!!. Terlopong Mahathir masa tu.

Nasib kita dalam mana-mana PRK memang sentiasa baik dan ramai yang nak tolong. Kali ini kita berbangga dan berterima kasih pada Tun Dr Mahathir yang banyak bantu kempen awal kita. Kalau orang yang cekap bacaan politik nya semua tindakan Tun dan siapa pun calun pilihan UBN ia tetap baik untuk PAS/PR.

Cantik dah tu jangan asyik belasah SPR aje. Terus buat kerja.... ada banyak ruang dan peluang untuk kita mendekati para pengundi disana. Yang utama kita kena kreatif. Otak jangan buntu. Para pendokong dan penyokong PAS/PR kalau otak dah buntu menghadapi situasi sebegini alamat gelap masa depan.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini