05 September 2009

UMNO ada banyak jenis rupanya

Saya terima email dari seorang sahabat.
Ada banyak jenis UMNO rupanya. Di Melaka ada UMNO cap Shah Rukh Khan. Di Perak, UMNOnya cap Lanun, dan di Permatang Pasir ada UMNO cap Duit Terbang. Di Selangor, kalau dulu UMNOnya cap Penyapu sekarang sudah tukar jadi UMNO cap Kepala Lembu.
Slogan Satu Malaysia sudah jadi Satu Kepala Lembu. Adapun UMNO Cap Kepala Lembu Bahagian Shah Alam pun mengusung lambang perjuangan bongok mereka yang sebongok kepala yang diusung itu.
Ada pula kain rentang yang menghina Islam yang menyamakan kalimah membesarkan Allah dengan minuman arak. Dikhabarkan ada sekitar 50 orang pengikut ajaran sesat Cap Kepala Lembu ini berarak dari Masjid Negeri Shah Alam ke ibupejabat pentadbiran negeri.
Adapun yang meraka bantah adalah pemindahan kuil yang asal lokasinya adalah 50 meter dari surau kepada satu lokasi baru yang berjarak 200 meter dari surau. Kononnya mereka ini benci kuil, tapi benci mereka tanpa ilmu.
Mereka tak tahu membandingkan mana yang lebih jauh jaraknya antara 50 meter dengan 200 meter. Maka atas kebodohan mereka itu, mereka disumpah jadi manusia cap Kepala Lembu.
Kalaulah keris yang menjadi lambang UMNO boleh bercakap pasti dia akan menengking marah. "Celakalah UMNO...Bagaimana mungkin keris sehebat aku dinobatkan ke atas kepala lembu, pasti akan hilang seluruh kesaktian aku." maki si Keris pada sekitar 50 pengikut orang pengikut ajaran sesat cap Kepala Lembu.
Aneh...tiada pula makhluk bertopi merah yang biasanya pantang tengok orang berkumpul dan berarak. Apa mereka juga sudah di"kepala_lembu_kan"? Nampaknya begitulah. Dua agama telah dihina oleh kumpulan cap Kepala Lembu ini. Mereka menghina agama Islam dan mereka juga menghina agama Hindu.
Sesungguhnya, mereka adalah kumpulan Penghina Agama. Kita mahu lihat apa tindakan yang pihak berkuasa mahu ambil??? dari email Jamna

No comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini